Högre seminarium: Nätverket Språk och lärande – forskningspresentationer
- Datum: –16.00
- Plats: Engelska parken 16-2041 (Stora seminarierummet)
- Kontaktperson: Yvonne Hallesson
- Seminarium
Forskningspresentationer inom området språk och lärande på den språkvetenskapliga fakulteten.
BiLI-TAS projektet: Vad är typisk språkutveckling hos flerspråkiga 4-7-åriga barn i Sverige? Ute Bohnacker, Lingvistik och filologi
Att läsa och förstå ämnestexter på gymnasiet – exempel på ämneslitteracitet
Yvonne Hallesson, Nordiska språk
Från praktiska handböcker till professionellt skrivande – några personliga nedslag i språk-och-lärande-landskapet Andreas Nord, Nordiska språk
Automatisk analys av elevtexter – för bedömning och forskning om skrivkompetens Anne Palmér, Nordiska språk
Rättvis och likvärdig bedömning? Maria Håkansson Ramberg, Moderna språk
Den goda uppsatsen under 1800-talets senare hälft Anna Sahlée, Nordiska språk, och Mikael Kalm, Stockholms universitet
Typisk och avvikande språkutveckling hos arabisk-svensktalande barn i åldrarna 4-7 år Linnéa Öberg och Rima Haddad, Lingvistik och filologi